Koningsdag Utrecht 2024

Laatste update 23 april 2024

Deze pagina is bedoeld voor organisatoren en leveranciers van de Utrechtse pleinfeesten van Koningsnacht en –dag 2024. Hier vind je o.a. meer informatie over de tijden, toegang tot de stad en de foodtruckprocedure.

Tijden

Algemene tijden

De Utrechtse Koningsnacht en -dag 2024 vindt plaats tussen de volgende tijden:
26 april 2024
Start evenementen: 18:00u
Einde evenementen: 01:00u

27 april 2024
Start evenementen: 13:00u
Einde evenementen: 20:00u

Buiten deze tijden zijn de evenementen niet actief, dus zijn de barren gesloten en is er geen muziek te horen.

Afsluiting binnenstad

Het noorden van de binnenstad is tijdens Koningsnacht en -dag autovrij. Dit betekent dat auto’s het gebied nog wel uit kunnen, maar niet erin. In principe is het hele gebied afgesloten vanaf 26 april 15:00u t/m 27 april 24:00u.

Voor werkverkeer zijn er andere tijden;

26 april

Afsluiting start om 15:00u

Afsluiting eindigt om 02:00u  – afhankelijk van de drukte in de stad (dit geldt ook voor leveranciers en beveiliging/bewaking)

27 april

Vanaf 6:00u toegang voor leveranciers.

Afsluiting start om 11:00u

Afsluiting eindigt om 21:00u – afhankelijk van de drukte in de stad

Binnen deze tijden kunnen er geen auto’s het gebied in.

De aanrijdroute is via Vredenburg of Nobelstraat – zie onderstaande afbeelding. Andere wegen zijn afgesloten/niet toegankelijk. Specifiek afspraken zijn mogelijk als je voor 19 april bij ons op de lijn komt. Informeer je leveranciers hierover. Kijk op www.utrecht.nl/koningsdag voor meer informatie.

Schouw

Voorafgaand aan het evenement zal er een schouw plaatsvinden, waarbij de gemeente en de diensten komen kijken of wat er is opgeleverd ook overeenkomt met wat er in de plannen staat. Deze schouw vindt plaats op 26 april, vanaf 15:00u. Naast de organisator van het plein zal hierbij ook iemand van De Regelaar meelopen om tekst en uitleg te geven.

Foodtruckprocedure

De foodtrucks die alleen op 26 april, of 26 en 27 april op een locatie staan, moeten zich op 26 april tussen 11.00u en 13.00u melden bij de parkeerplaats van Sportvelden Elinkwijk aan de Burgemeester Norbruislaan – https://goo.gl/maps/fJZGnEhfk98MsKjj6.

Daar zullen ze worden gecontroleerd door de brandweer.

Informatie die nodig is van elke foodtruck:
Locatie (plein)
Kenteken
Naam chauffeur
Tel. Nr. chauffeur

NB: Als je foodtruck er alleen op 27 april staan, dan dient dit doorgegeven te zijn aan Thijs voor 20 april (thijs@regelaar.nl – +31 (0)30 635 3303). Deze worden dan gecontroleerd op locatie, op 27 april.

Portofoons

Op donderdag 25 april tussen 10:30 en 12:00u kunnen de gemeentelijke portofoons door de organisator van het plein (of een afgevaardigde) worden opgehaald. Dit gebeurt in ruimte W40 van het Stadskantoor. Daar krijg je ook meer informatie over te gebruiken kanalen etc.
Op maandag 29 april tussen 10:00 en 12:00u kunnen de portofoons weer worden teruggebracht in ruimte V36 van het Stadskantoor.

Afval

Vegen door stadsbedrijven

De gemeente komt op alle locaties vegen volgens een schema in de ochtend op 27 april en na eindtijd van de evenementen op 27 april  (tijdschema volgt en is onder voorbehoud). Zorg ervoor dat klein afval veegklaar ligt voor de veegwagens, dit wil zeggen: vrij van obstakels en maximaal 10 cm hoog en vuistdik (wel blikjes/bekers, maar geen flessen). Niet te compact bij elkaar geveegd. Groot afval/vuilniszakken wordt door de organisator zelf verzameld en afgevoerd. Stadsbedrijven neemt dit niet mee. Je hebt dus afvalbakken/containers nodig.

Plastic bekers: recycling

Voor een eerste beker kan een bijdrage worden gevraagd van  € 0,50 per beker. Bij een volgende bestelling word de beker ingeleverd en wordt de volgende beker gratis verstrekt. Een grotere bestelling/niet genoeg bekers om in te leveren voor de bestelling? Dan kan per beker weer een bijdrage van € 0,50  gevraagd worden. Je zorgt ervoor dat de gebruikte bekers worden ingezameld in recyclebare zakken, de gemeente zorgt ervoor dat de ingezamelde bekers opgehaald worden voor transport naar de afvalverwerker. Leg de ingezamelde bekers op de aangegeven plek op de plattegrond, zodat ze makkelijk opgehaald kunnen worden. Een tijdschema voor ophalen op 27 april volgt.  

Geluidmetingen

Als je met een geluidmeter werkt zul je elk uur een meting verrichten, zoals ook in de planvorming staat. Een logboek van de geluidmetingen zullen uiterlijk 7 mei moeten zijn aangeleverd bij de gemeente (via evenementen@utrecht.nl). Zorg er dus voor dat je de metingen goed bijhoudt en het rapport tijdig opstuurt.

Zorgcontactformulier

Ook je zorgpartij zal na afloop van het evenement documentatie aan moeten leveren, in de vorm van  een zorgcontactformulier. Het is goed om dit nog even dubbel te checken bij je EHBO-partij. Dit moet binnen 7 dagen na het evenement gebeurd zijn en moet worden aangeleverd aan ghor.evenementen@vru.nl.

Algemene vragen

Voor vragen van leveranciers en andere medewerkers aan de evenementen verwijzen we je graag door naar je contactpersoon bij de organisatie van het plein. Voor overkoepelende vragen kun je contact opnemen met thijs@regelaar.nl – +31 (0)30 635 3303